شرکت سیما نگار آذین (با مسئولیت محدود )   طراحی و مهندسی ساخت

طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی تلویزیونهای پهن پیکر شهری




تلویزیون شهری چیست؟

هرگاه کلمه تلویزیون شهری به گوش میرسد یا از شما سوال میشود تلویزیون شهری چیست؟

بخش این واژه یعنی تلویزیون به نوعی حق مطلب را ادا میکند،اگر بخواهیم به خود واژه تلویزیون مفصلا بپردازیم به هر نوع صفحه دیجیتالی اعم از نمایشگر های بزرگ جثه که در جهت ارتباط بر قرار کردن و جلب توجه دیدگان مخاطب فعالیت میکند تلویزیون نام‌دارد، که این فعالیت را نیز از طریق ارائه و پخش تصاویر ثابت و متحرک انجام میدهد.

نمایشگر دیجیتال داخل سالنی

اما از سوال اصلی یعنی تلویزیون شهری چیست؟ خود کلمه تلویزیون ریشه فرانسوی دارد که مترادف پارسی آن به معنای دور نما ترجمه میشود .حال ما در این جا قصد بر معرفی محصولی نوین تر در بازار تکنولوژی داریم که تلویزیون پهن پیکر شهری خطاب میشود.

بخش دوم این واژه یعنی شهری تداعی گر کاربردها و استفاده این محصول است. به طورکه تلویزیون شهری به نمایشگر های نسبتا بزرگی گفته میشود که انتقال پیام های تصویری را در سطح شهر بر عهده دارد که این پیام های تصویری خود با محتوا متفاوت در انواع شاخه ها تولید میشود که یکی از رایج ترین و کاربردی ترین آنها تبلیغات محیطی است.

در پاسخ تلویزیون شهری چیست؟ میتوان گفت تلویزیون شهری نیز یکی از عناصر فیزیکی است که‌ طی مدت ها تولید و نصب و پخش انواع تصاویر و کلیپ ها امروزه جایگاه ویژه ای در انواع تبلیغات علل خصوص تبلیغات محیطی ‌پیدا کرده است.

وعلت آن هم‌ پیشرفت و تقویت اهمیت دید بصری مردم و پر تاثیر شدن وسیله های ارتباطی مانند تلویزیون شهری است.  

 تلوزیون های شهری محصولی ، که برای تبلیغات ، نمایش فیلم ها ، پخش زنده گزارشات ورزشی و … ،

در معابر پر تردد ، پارک ها ، چهار راه ها ، ورزشگاه ها ، مراکز تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرند .

تلوزیون های شهری تابلو های بزرگی هستند که بدون محدودیت ابعاد ، در کنار پارک ها ، بزرگراه ها ، اتوبان ها و …  

که بر روی دکل های بزرگ متصل شده و تصاویر ویدیویی را به صورت رنگی پخش می نمایند .

برای تولید تلوزیون های شهری ، بلوک های کوچک تری که با استفاده از ماژول LED تولید شده اند ، در کنار یکدیگر قرار داده می شوند . این ماژول ها در شکل های مربعی یا مستطیلی می باشند ، که در کنار یکدیگر قرار گرفته و کابینت تلوزیون شهری را تشکیل می دهند .

برای تولید مابقی رنگ ها نیز سه یا چهار عدد LED که دارای رنگ قرمز ، سبز و آبی باشند ، استفاده خواهد شد . در واقع هرکدام از پیکسل های تلوزیون شهری دارای 3 یا 4 عدد LED با رنگ های اصلی هستند .

تبلیغات محیطی ازجمله روش هایی می باشد ، که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و دارای بازخورد مناسبی

هم می باشد . چراکه افراد در هنگام عبور از محلی که در آن تبلیغاتی محیطی انجام شده باشد ، ناخواسته تبلیغات را مشاهده می نمایند .

عناصر فیزیکی ازقبیل بیلبورد ها ، بدنه اتوبوس ها ، تلوزیون های شهری و … از جمله گونه های تبلیغاتی می باشند ، که در تیررس ببینندگان قرار دارند ، به همین جهت به آن ها تبلیغات محیطی گفته می شود .

 درواقع با استفاده از رسانه های تبلیغاتی محیطی ، افراد از طرف صاحبان خدمات از ارائه خدمات نو و یا محصولات جدید وارد شده به باز مطلع خواهند شد .

انواع محصولات مورد بررسی در طراحی و  ساخت  ، نصب و راه اندازی تلویزیون شهری ، به شرح زیر می باشند :

  1. نمایشگر های ماشینی قابل حمل ، که اغلب اوقات با استفاده از ماشین های سنگین که بر روی آن ها قرار داده شده اند ، جا به جا شده و تا ارتفاع 3 تا 4 متری نیز قرار می گیرند .

نوع دیگری از این نمایشگر ها نیز با استفاده از اسکلت های چهار چرخ و یک موتور متحرک ، جا به جا می شوند .
نمایشگر های  پهن  پیکر شهری  مورد استفاده در ، سالن های کنفرانس شهری و همایش ها ، که توسط سازمان های دولتی بزرگ و سازمان های بزرگ خصوصی در هنگام جلسات بین المللی و کشوری ، جهت پخش فایل های تصویری و …    به صورتی که قابل نمایش در تمام نقاط سالن مورد نظر باشد ، مورد استفاده قرار می گیرند .
2. تلوزیون های شهری که در نقاط پر تردد کشور مانند پارک ها ، میادین اصلی و …. مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت پخش صدا و تصویر به صورت همزمان را دارند .
3. اسکوربرد های تمام رنگی ورزشی و تبلیغات تجاری اطراف زمین های ورزشی ، که کانون های تبلیغاتی ، سازمان ها ، ورزشگاه ها ، در کنار زمین های فوتبال جهت اجرای همزمان و زنده مسابقه و … از آن ها استفاده می نمایند . این اسکوربرد ها بسیار قوی بوده و می توان برای نمایش عکس ، پخش فیلم ، تبلیغات و … از آن ها استفاده نمود .

همچنین این اسکوربرد ها خیلی خوب می توانند خط تولید کارخانه ها را معرفی نمایند .
4. تلوزیون های شهری مورد استفاده در پاساژ ها ، مراکز خرید و … ، این تلوزیون ها اغلب توسط صاحبان مراکز تجاری به منظور جلب توجه مشتری ، تبلیغات و … مورد استفاده قرار می گیرند . به علاوه می توان جهت پخش فیلم ، مسابقات ورزشی ، نمایش زنده تصاویر دوربین های مدار بسته و … از این تلوزیون ها استفاده نمود .
5. تلوزیون های شهری مورد استفاده در سر درب مغازه ها و فروشگاه ها ، که جهت معرفی محصولات فروشگاه ، پخش فیلم ، تیزر و …. مورد استفاده قرار می گیرند . با استفاده از تلوزیون ها می توان توجه مشتریان را هم در روز و هم در شب به فروشگاه جلب نمود .
6. تلوزیون های شهری پهن پیکر مورد استفاده در ورودی نمایشگاه ها – فرودگاه های بین المللی و داخلی ، که مورد توجه اکثر صاحبان مشاغل و کسب و کار ها می باشند . بسیاری از افرادی که در نمایشگاه ها غرفه دارند ، از این تابلو ها برای تبلیغات محصولات خود استفاده می نمایند .
7. تلوزیون های شهری مورد استفاده در پارک ها ، مکان های عمومی و مکان های خصوصی ، که جهت تبلیغات تجاری ، پیام های ملی و هرنوع پیام و تبلیغ که جزء آگهی های غیر تجاری باشد ، توسط شهرداری ها و سازمان های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد .
8. تلوزیون های بزرگ مورد استفاده در استخر ها ، مکان های ورزشی و مکان های تفریحی ، که برای نمایش فیلم ها ، سریال ها و … در مکان های تفریحی و ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند .
9. تلوزیون های شهری مورد استفاده در مراسم های خاص ، عید های مذهبی و ملی ، جشنواره ها ، سینما ها و ….

تلوزیون های شهری از نظر نوع نصب به دو دسته تسیم می شوند ،

 که دسته اول تلوزیون هایی می باشند ، که ضد آب و ضد ضربه بوده و در محل های باز مورد استفاده قرار می گیرند و outdoor نام دارند .

نوع دوم نیز تلوزیون هایی می باشند ، که در مکان های بسته مورد استفاده قرار گرفته و indoor نام دارند .

از نظر نوع راه اندازی نیز تلوزیون های شهری به دو دسته تقسیم می شوند ،

که دسته اول تلوزیون هایی هستند ، که به تیزر های نمایشی ، دستگاه ویدیو پروسسور و … دسترسی داشته و بدون محدودیت حجم به نمایش موارد مورد نظر می پردازند ، این تلوزیون های شهری online نام دارند .

نوع دوم نیز تلوزیون هایی می باشند که فقط با برنامه ریزی اولیه و ارسال داده به حافظه داخلی برد کنترلر قابلیت پخش موارد مورد نظر را داشته و offline نامیده می شوند .

مجوز های مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید ، نصب و راه اندازی تلویزیون شهری ، عبارتند از :

فقط موسسات ، شرکت ها و کانون های تبلیغاتی مجاز می باشند ، که برای تبلیغات عمومی و بهره برداری از تلوزیون های شهری اقدام نمایند . شرایط لازم جهت دریافت مجوز این شرکت ها به شرح زیر می باشد :
شرکت مورد نظر باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مورد نظر ، مجوز دریافت نماید .
شرکت مورد نظر نباید به شهرداری بدهی داشته باشد .
شرکت مورد نظر باید از ضوابط و مقررات عمومی شرکت ها ، کانو ن ها ، موسسات و مفاد کلی آیین نامه تبلیغات شهری پیروی نماید .

فرایند اجرای طراحی و ساخت  ، نصب و راه اندازی تلویزیون شهری ، به شرح زیر می باشد :

برای نصب تلوزیون شهری جهت تبلیغات عمومی ، ابتدا باید فرد یک پیشنهاد طرح و مدارک مورد نیاز به شهرداری تحویل دهد . طرح می تواند در زمینه جانمایی تلوزیون ، سایز تلوزیون و شرایط کلی سرمایه گذاری باشد .
در مرحله دوم هنگامی که مراحل اولیه کار انجام شد و از اداره برق ، اداره راهنمایی رانندگی و … تاییدیه دریافت گردید .  طرح مورد نظر در کمیسیون بررسی طرح های شهرداری مطرح خواهد شد .
در مرحله سوم اگر طرح مورد نظر در کمسیون طرح های شهرداری تصویب گردد ، برای آن مزایده گذاشته می شود .    سپس شرکتی که بهترین پیشنهاد مالی و بهره برداری را ارائه دهد ، مزایده را خواهد برد .
در مرحله چهارم ، قرار بسته شده و نحوه پرداخت پول توسط شرکت بهره بردار و همچنین شرایط کلی همکاری با شهرداری نیز مشخص خواهد شد .
در مرحله پنجم پس از بسته شدن قرارداد ، شهرداری مجوز نصب و بهره برداری را صادر می نماید .

 بدین طریق شرکت بهره بردار می تواند مطابق قوانین قرارداد ، فعالیت خود را آغاز نماید .



  • مهر ۹, ۱۳۹۹
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |